ARTIKEL 1 DEFINITIES

In deze algemene voorwaarden wordt verstaan onder:

a. Bezoeker: de natuurlijke of rechtspersoon die op de een of andere wijze, direct of indirect, als bezoeker of anderszins een overeenkomst met de verkoper sluit ter zake van het bijwonen van een door de verkoper of organisator te organiseren voorstelling.

b. Consument: de bezoeker die handelt buiten bedrijfsmatige activiteiten;

c. Verkoper: verkoper van tickets en/of degene die verantwoordelijk is voor de organisatie van de voorstelling, zijnde Stichting Project RIJS statutair gevestigd te Groningen aan de Herestraat 113, unit 5, ingeschreven in het handelsregister van de Kamer van Koophandel onder nummer 95591265;

d. Voorstelling: de publieke of besloten gebeurtenis waarbij een voorstelling van artistieke aard wordt opgevoerd;

e. Locatie: de plaats (gebouw, terrein of velden) die door de verkoper wordt ingezet ten behoeve van de voorstelling;

f. Organisator: de partij welke verantwoordelijk is voor de productie;

g. Overeenkomst: de overeenkomst tussen de verkoper en de bezoeker tot koop en aflevering van één van de producten;

h. Partijen: de aanduiding van u als de bezoeker en de verkoper gezamenlijk;

i. Ticket: een geldig bewijs dat het recht op toegang tot een voorstelling geeft. Een ticket bestaat uit een door de verkoper verstrekt digitaal document. 

ARTIKEL 2. WANNEER ZIJN DEZE VOORWAARDEN VAN TOEPASSING?

Deze Algemene Voorwaarden zijn van toepassing op iedere overeenkomst tussen de verkoper en een bezoeker (en de handelingen ter uitvoering van die overeenkomst). Daarnaast gelden deze Algemene Voorwaarden voor eenieder die een voorstelling bijwoont, zonder dat de betrokkene direct of indirect een overeenkomst met de verkoper heeft gesloten.

ARTIKEL 3 TOTSTANDKOMING VAN DE OVEREENKOMST

3.1 De overeenkomst tussen de verkoper en de bezoeker komt tot stand op het moment dat de bezoeker een ticket koopt voor de voorstelling bij de verkoper.

3.2. Een overeenkomst komt tot stand:

a. nadat de bezoeker de betaling heeft voltooid en de melding in beeld verschijnt dat de betaling gelukt is; en na ontvangst van een bevestigingsmail aan de bezoeker van de verkoper.

ARTIKEL 4 TICKET, GELDIGHEID, VOORBEHOUD, RETOUR

4.1 Een ticket wordt eenmalig verstrekt en geeft één bezoeker recht op toegang tot de voorstelling. 

4.2 De houder van een ticket die het ticket als eerste toont bij aanvang van de voorstelling krijgt toegang. De verkoper mag ervan uitgaan dat deze houder ook de rechthebbende is en is niet verplicht om de geldigheid van het ticket en/of de identiteit van de houder te onderzoeken.

4.3 Vanaf het moment dat het ticket aan de bezoeker ter beschikking is gesteld, rust op de bezoeker het risico van verlies, diefstal, beschadiging of misbruik van het ticket, etc.

4.4 De door de verkoper uitgegeven tickets worden aan de bezoeker geleverd onder de voorwaarden dat het zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van de verkoper nimmer is toegestaan:

a. de tickets door te verkopen aan derden dan wel de tickets op enige andere wijze op commerciële wijze direct of indirect aan derden te verstrekken;

b. de tickets in commerciële uitingen – op welke wijze dan ook – aan te bieden dan wel op andere wijze te refereren aan de tickets;

c. tickets te vermenigvuldigen en/of te verspreiden met als doel meer dan één maal per ticket toegang te verkrijgen tot een voorstelling.

4.5 Een ticket dat is of wordt doorverkocht en/of voor commerciële doeleinden wordt gebruikt, kan door de verkoper ongeldig worden gemaakt. Een ongeldig gemaakt ticket geeft geen recht (meer) op toegang tot de voorstelling.

4.6 De verkoper behoudt zich te allen tijde het recht voor om toegang tot de voorstelling(en) te weigeren van klanten waarvan het vermoeden bestaat, dan wel is gebleken dat zij zich schuldig hebben gemaakt aan bovenstaand verbod.

4.7 De verkoper behoudt zich te allen tijde het recht voor om vanwege enige andere (persoonlijke) redenen iemand toegang tot de voorstelling(en) te weigeren. 

ARTIKEL 5 HUISREGELS VAN DE LOCATIE

5.1 Het is de bezoeker onder meer verboden:

a. foto-, film- en andere opnameapparatuur mee te nemen naar de locatie.

b. de voorstelling te registreren in welke vorm dan ook, waaronder begrepen fotograferen, filmen en het maken van geluids-, en/of beeldopnamen, alsook het vervaardigen van nadruk van en/of overname uit posters en andere drukwerken. Alle zodanige registraties kunnen in beslag worden genomen en worden vernietigd;

c. beschadigingen aan te richten aan de locatie. De bezoeker is aansprakelijk voor iedere beschadiging die door hem wordt aangericht in of aan de locatie;

ARTIKEL 6 ONTBINDING VAN OVEREENKOMST

6.1 Bij overtreding door de bezoeker van (één of meer van) de bepalingen zoals genoemd in deze Algemene Voorwaarden is de bezoeker van rechtswege in verzuim zonder dat een nadere ingebrekestelling is vereist en is de verkoper gerechtigd de koop met onmiddellijke ingang en zonder rechterlijke tussenkomst te ontbinden en/of de bezoeker de (verdere) toegang tot de voorstelling te weigeren, bijvoorbeeld door middel van het ongeldig maken van het ticket, zonder dat de bezoeker recht heeft op restitutie van het ticket. Een ongeldig gemaakt ticket geeft geen recht (meer) op toegang tot de voorstelling.

6.2 De verkoper is gerechtigd de bezoeker die tijdens of bij een of meer vorige bezoeken aan de locatie de regels uit deze Algemene Voorwaarden heeft overtreden, of wanneer op andere wijze gerechtvaardigde vrees voor beschadiging door de bezoeker bestaat, direct de (verdere) toegang tot de locatie voor onbepaalde of bepaalde tijd te ontzeggen en van de locatie te verwijderen.

6.3 Indien aannemelijk is dat er sprake is van een vervalsing van het ticket is de verkoper gerechtigd de houder van dit ticket de (verdere) toegang tot de Voorstelling te weigeren en het ticket ongeldig te maken, zonder dat de bezoeker of de houder aanspraak kan maken op enige schade die hij hierdoor lijdt.

ARTIKEL 7 OVERMACHT

7.1 In aanvulling op artikel 6:75 van het Burgerlijk Wetboek geldt dat een tekortkoming in de nakoming door de verkoper niet aan haar kan worden toegerekend in geval van overmacht. Onder overmacht wordt mede verstaan elke van de wil van de verkoper onafhankelijke omstandigheid – ook al was deze ten tijde van het tot stand komen van de overeenkomst als mogelijkheid te voorzien – die nakoming van de overeenkomst tijdelijk of blijvend verhindert, zoals oorlog, pandemieën, oproer, rellen, optreden van politie en/of brandweer, werkstaking, transport moeilijkheden, brand en andere ernstige storingen in het bedrijf van de verkoper of derden, weersomstandigheden, niet-functionerend openbaar vervoer, ziekte en/of afzegging van de artiest(en), faillissement van artiesten en/of organisator, overlast en/of onrechtmatige handelingen veroorzaakt door derden, waaronder andere bezoekers en/of de artiesten, door onderhoudswerkzaamheden, door niet naar behoren functioneren van faciliteiten.

7.2 Ingeval van overmacht heeft de verkoper het recht de voorstelling te verschuiven naar een andere datum of de voorstelling te annuleren.

Het is de verantwoordelijkheid van de bezoeker om na te gaan of een voorstelling wordt geannuleerd of verplaatst en wat de nieuwe tijd of locatie zal zijn. Hoewel de verkoper zal proberen de bezoeker van de annulering op de hoogte te brengen nadat de verkoper de benodigde informatie van derde(n) en/of artiest heeft ontvangen, kan de verkoper niet garanderen dat bezoeker van de afgelasting op de hoogte gebracht zal worden voor de datum van de voorstelling. De verkoper is niet verantwoordelijk voor eventueel gemaakte kosten.

7.3 Als de voorstelling door de verkoper wordt geannuleerd, zal de verkoper aan de bezoeker de vergoeding restitueren die de bezoeker aan de verkoper heeft betaald. Restitutie vindt uiterlijk binnen twaalf weken na de geannuleerde datum plaats, na overhandiging door de bezoeker van een geldig en onbeschadigd ticket voor de (geannuleerde) voorstelling.

7.4 Als de voorstelling door de verkoper wordt verschoven naar een andere datum blijft het

ticket geldig voor de nieuwe datum waarop de voorstelling zal plaatsvinden. Als de bezoeker de voorstelling op de nieuwe datum niet kan of wil bezoeken dan heeft hij het recht zijn ticket in te leveren tegen restitutie van de vergoeding die de bezoeker aan de verkoper heeft betaald. Deze restitutie zal alleen plaatsvinden als de bezoeker tijdig een geldig en onbeschadigd ticket overlegt. Bij verplaatsing van de voorstelling naar een latere datum kan de bezoeker alleen aanspraak maken op restitutie als hij het ticket heeft ingeleverd binnen vier weken na de verplaatste datum waarop de voorstelling plaatsvindt. Als de voorstelling is verplaatst naar een eerdere datum dan kan de bezoeker alleen aanspraak maken op restitutie binnen vier weken na de (oude) datum zoals vermeld op het ticket.

ARTIKEL 8 PERSOONSGEGEVENS

De persoonsgegevens van de bezoeker die door de verkoper worden geregistreerd in verband met de verstrekking van een ticket, worden in de administratie van de verkoper opgenomen. De verkoper verwerkt persoonsgegevens conform de toepasselijke wet- en regelgeving (AVG) en in overeenstemming met haar privacyverklaring, te vinden op de website van de verkoper.

Laatste wijziging dd. 11-08-2023